Valtakunnalliset neuvontapalvelut Työmarkkinatorilla 1.1.2025 alkaen

TE-palvelut ja niihin liittyvä ensisijainen neuvontavelvollisuus siirtyvät 1.1.2025 kuntien vastuulle. KEHA-keskuksen järjestämät valtakunnalliset asiakas- ja neuvontapalvelut tarjoavat vuoden alusta neuvontaa muun muassa työttömyysturvaan, yrityksen perustamiseen ja kehittämiseen sekä sähköiseen asiointiin liittyen.

Valtakunnalliset neuvontapalvelut henkilöasiakkaille 1.1.2025 alkaen

Työmarkkinatorin sähköisen asioinnin neuvonta

  • Ma–pe klo 9–15, puh. 0295 025 505 (suomeksi, ruotsiksi, englanniksi ja venäjäksi)
  • Chat Työmarkkinatorilla

Työttömyysturvaneuvonta

  • Ma–pe klo 9–15, puh. 0295 020 701 (suomeksi, ruotsiksi, englanniksi ja venäjäksi)
  • Chat Työmarkkinatorilla

Valtakunnalliset neuvontapalvelut yrityksille ja työnantajille 1.1.2025 alkaen

Yritys-Suomi-neuvonta (Työmarkkinatorin sähköisen asioinnin neuvonta mukaan lukien)

Yrittäjän talousapu -neuvonta

Work in Finlandin kansainvälisen rekrytoinnin työnantajaneuvonta

KEHA-keskus eli Elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskusten sekä työ- ja elinkeinotoimistojen kehittämis- ja hallintokeskus on Suomen valtion virasto, joka tuottaa ELY-keskusten sekä TE-toimistojen kehittämis- ja hallintopalveluja.