Valtakunnalliset neuvontapalvelut Työmarkkinatorilla 1.1.2025 alkaen
TE-palvelut ja niihin liittyvä ensisijainen neuvontavelvollisuus siirtyvät 1.1.2025 kuntien vastuulle. KEHA-keskuksen järjestämät valtakunnalliset asiakas- ja neuvontapalvelut tarjoavat vuoden alusta neuvontaa muun muassa työttömyysturvaan, yrityksen perustamiseen ja kehittämiseen sekä sähköiseen asiointiin liittyen.
Valtakunnalliset neuvontapalvelut henkilöasiakkaille 1.1.2025 alkaen
Työmarkkinatorin sähköisen asioinnin neuvonta
- Ma–pe klo 9–15, puh. 0295 025 505 (suomeksi, ruotsiksi, englanniksi ja venäjäksi)
- Chat Työmarkkinatorilla
Työttömyysturvaneuvonta
- Ma–pe klo 9–15, puh. 0295 020 701 (suomeksi, ruotsiksi, englanniksi ja venäjäksi)
- Chat Työmarkkinatorilla
Valtakunnalliset neuvontapalvelut yrityksille ja työnantajille 1.1.2025 alkaen
Yritys-Suomi-neuvonta (Työmarkkinatorin sähköisen asioinnin neuvonta mukaan lukien)
- Ma–pe klo 9–15, puh. 0295 020 500 (suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi)
- Chat Työmarkkinatorilla
- Yritys-Suomi-palvelupyyntö (link.webropolsurveys.com)
- Yritys-Suomi-puhelinpalvelu (suomi.fi)
Yrittäjän talousapu -neuvonta
- Ma–pe klo 9–15, puh. 0295 024 880 (suomeksi ja englanniksi)
- To klo 9–15, puh. 0295 024 881 (ruotsiksi)
- Yrittäjän talousavun yhteydenottolomake (link.webropolsurveys.com)
- Yrittäjän talousapu (ely-keskus.fi)
Work in Finlandin kansainvälisen rekrytoinnin työnantajaneuvonta
- 7.1.2025 alkaen ma–pe klo 9–15, puh. 0295 016 770 (suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi)
- Sähköposti: wif.neuvonta@keha-keskus.fi
- Maksuton työnantajaneuvonta rekrytoinnin tueksi (workinfinland.com)
KEHA-keskus eli Elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskusten sekä työ- ja elinkeinotoimistojen kehittämis- ja hallintokeskus on Suomen valtion virasto, joka tuottaa ELY-keskusten sekä TE-toimistojen kehittämis- ja hallintopalveluja.