Kela

Kela-neuvontaa saa Keravan asiointipisteessä 27.9.2021 alkaen. Lisäksi Kelan palveluasiantuntijan palvelua saa asiointipisteestä ajanvarauksella. 

Asiointipisteen henkilökunta neuvoo yleisellä tasolla Kela-asioissa, auttaa verkkoasioinnissa sekä tarvittaessa ajan varaamisessa. Asiointipisteistä saa myös Kelan hakemuslomakkeita ja esitteitä, ja sinne voi jättää Kelan hakemukset ja liitteet.

Kelan palveluita puhelimitse, ajanvarauksella ja verkossa

Useimmat Kela-asiat voi hoitaa puhelimitse. Puhelinpalvelussa voi kysyä neuvoa, hakea etuuksia ja saada apua verkkoasiointiin. Kelan puhelinpalvelu on avoinna arkisin klo 9–16. Palvelunumerot 

Puhelinpalveluun voi myös varata ajan, jolloin Kelan palveluneuvoja perehtyy asiakkaan tilanteeseen etukäteen ja soittaa sovittuna ajankohtana. Puhelinajan voi varata verkossa tai soittamalla Kelaan. Kun Kelan työntekijä soittaa, puhelu ei maksa asiakkaalle mitään.

Moneen kysymykseen löytyy vastaus Kelan verkkosivuilta ja useimmat Kela-asiat hoituvat asiointipalvelu OmaKelassa. OmaKelaan kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Verkossa voi lähettää hakemuksia ja liitteitä tai tarkistaa oman hakemuksensa käsittelytiedot. Verkkoasiointiin voi halutessaan saada tukea puhelimitse.

Kelan palvelupisteiden ja kuntien asiointipisteiden osoitteet ja aukioloajat löytyvät verkosta palvelupisteen haulla




Päivitetty 05.10.2021 klo 16:14