Toimittajaksi kaupungille

Keravan kaupungilla on tällä hetkellä noin 1500 toimittajaa, joista suunnilleen 50 prosenttia on pk-yrityksiä.

Julkisella sektorilla kumppanuus syntyy pääsääntöisesti kilpailutusprosessin tuloksena. Jokaisen tarjouspyynnön tuloksena tavoitteena on saada aikaiseksi molempia osapuolia hyvin palveleva hankintasopimus.

Kehitetään hankintoja yhdessä

Keravalla onnistuneet hankinnat syntyvät avoimella ja aktiivisella yhteistyöllä. Osallistumalla markkinavuoropuheluihin ja tietopyyntöihin autat meitä tunnistamaan markkinoiden ratkaisuja ja varmistamaan reilun kilpailun. Kuulemme mielellämme näkemyksiäsi – kehitetään hankintoja yhdessä!

Keravan kaupungin tuleviin hankintoihin pääset tutustumaan kilpailutuskalenterista. Sieltä löytyy myös hankinnan vastuuhenkilö, johon voit olla yhteydessä.

Hankinnoista pyritään aina mahdollisuuksien mukaan järjestämään markkinavuoropuhelu tai tietopyyntö, joista tiedotetaan Hilmassa.

Hankintalain periaatteiden mukaisesti Keravan kaupunki ei voi suosia paikallisia yrittäjiä, mutta arvioimme jokaisen hankinnan yhteydessä mahdollisuuden jakaa hankinta osiin, jotta myös pk-yritykset voisivat osallistua tarjouspyyntöön. Lisäksi pyrimme käymään aktiivisesti markkinavuoropuheluita, jotta tunnemme markkinoiden kyvyn vastata tarjouspyyntöön, emmekä turhaan ylimitoita vaatimuksia.

Vinkit yrittäjille

Keravan kaupunki järjestää yhteistyössä Keravan Yrittäjien kanssa maksuttomia hankintailtoja, joissa yrittäjät saavat hyödyllistä tietoa muun muassa kaupungin hankintaprosesseista ja tulevista hankinnoista.

Viimeisin hankintailta järjestettiin 6.11.2024 ravintola Lounasosastossa. Alta voit tutustua kahteen hankintaillassa pidettyyn presentaatioon:

Keravan kaupungin hankintapalvelujen esitysdiat (pdf).

Miten valmistautua ja lähtemään työstämään tarjousta? Uudenmaan Yrittäjien hankintaneuvoja Sanna Meronen-Vileniuksen hyvät ohjeet: Sanna Meronen-Vileniuksen esitysdiat.