Sosiaalipäivystys

Keski-Uudenmaan sosiaalipäivystyksen tehtäviin kuuluvat tilanteet, jotka vaativat välittömiä sosiaaliviranomaisen toimenpiteitä. Työtehtävissä korostuu lastensuojelun akuuttisosiaalityö.

Sosiaalipäivystys tarjoaa puhelinneuvontaa, ohjausta ja paikan päälle tulevaa apua mm.

  • lastensuojeluun
  • muuhun sosiaalityöhön
  • perhekriiseihin
  • elämänhallintaan tai asumiseen
  • mielenterveyteen tai päihteisiin liittyviin asioihin
  • äkillisiin ja odottamattomiin kriisitilanteisiin
  • lähisuhdeväkivaltatilanteisiin
  • lapsi on päihtyneen seurassa tai hoidossa tai jää ilman asianmukaista hoitoa
  • alaikäinen rikoksentekijänä tai päihtyneenä
  • vanhusten/vammaisten kotona selviytymiseen
  • akuutteihin sosiaalihuoltolain mukaisiin tuen tarpeisiin (SHL 11 §)
  • muihin sosiaalisen hädän tilanteisiin

Sosiaalipäivystys tarjoaa myös muille viranomaisille sosiaalityön konsultaatio- ja virka-apua erilaisissa akuuteissa tilanteissa virka-ajan ulkopuolella.

 

Keski-Uudenmaan sosiaalipäivystyksen toiminta-ajat ovat:

  • ma-to klo 15.00-08.00
  • pe klo 13.00-ma klo 8.00 (lisäksi arkipyhien aatot)
  • pyhäpäivät 24 h

 

Voit soittaa asiakaspuhelimeemme puh. 040-315 3970 ma-pe klo 15-20 ja la-su klo 12-20. HUOM: Asiakaslinjamme numero avataan ensimmäisen kerran 2.1 klo 15

(Ollessamme kiireellisellä työtehtävällä emme voi vastaanottaa asiakaspuheluja.)

 

Muina aikoina sosiaalipäivystykseen saa yhteyden hätäkeskuksen 112 kautta tai puhelut sosiaalipäivystäjille ohjautuvat muiden viranomaisten välityksellä. Virka-aikana palvelut saatavilla ensisijaisesti oman asuinalueesi perhe- ja sosiaalipalveluista

 

Virka-aikana yhteys lastensuojelun työntekijöihin.


Keski-Uudenmaan sosiaalipäivystyksen toiminta-alueeseen kuuluvat Järvenpää, Kerava, Tuusula, Mäntsälä, Pornainen, Hyvinkää ja Nurmijärvi

 

Sosiaalipäivystyksen päällikkö Jenni Weck-Näse, puh 040 315 2082

 



Päivitetty 16.12.2016 klo 15:32